Ett charmigt pusseläventyrspel
Biped 2 är ett äventyrsspel för PC och konsoler. Det är en uppföljare till det första Biped, och det har fortfarande Aku och Sila, de samma två bipedala robotarna i det ursprungliga spelet. Tillsammans ger de sig ut på en resa fylld med utmanande pussel att lösa och hinder att övervinna.
Biped 2 glänser i co-op-läget och betonar starkt samarbete och att arbeta tillsammans som ett team. Du kan spela det mellan två eller fyra spelare, eller så kan du till och med dyka in i det ensam om du väljer att göra det. Temat för berättelsen handlar om vänskap, samarbete och lagarbete.
Samarbeta och arbeta tillsammans
I Biped 2, Aku och Sila kallas återigen till tjänst när en konstig signal från en avlägsen planet ropar på hjälp. De två modiga robotarna ger sig sedan ut på ett stort äventyr över galaxen för att bevisa sig själva igen. Resan uppmuntrar lagarbete, och det är definitivt roligare att spela med en vän eller tre andra personer för att få ut det mesta av upplevelsen.
Om du planerar att spela med vänner, behöver bara en av er en kopia av hela spelet; de andra kan bara ladda ner Friend’s Pass, och de kan gå med gratis. Att arbeta med vänner gör att ni kan maximera parmekaniken, vilket låter er förena med er partner och ta på er rollen som antingen "armar" eller "ben" för att ta er förbi vissa pussel.
Det finns också nya rörelsetyper som introduceras som inte fanns i det första spelet, såsom glidning och användning av en klätterkrok. Men de används ofta och blir för upprepande efter ett tag. Kameran panorerar också ut klumpigt ibland, och zoomar in i stunder där du minst förväntar dig det, vilket orsakar en viss yrsel och illamående för dem med åksjuka.
Bra för att spela med vänner
Överlag är Biped 2 ett utmärkt val om du gillar kooperativa, pusseläventyrspel med söta grafik och färgglada visuella effekter. Betoningen på teamwork och samarbete gör det verkligen till ett socialt spel med vänner, eftersom du måste kommunicera och arbeta tillsammans för att lösa pussel. Spelets design fokuserar verkligen på det på grund av den ständiga användningen av parmekaniken.



